بریس ستون فقرات

اگر شما دچار اختلالات نخاعی، ناهنجاری یا مشکل بالقوه ای شده اید که برای درمان آن می توانید از حمایت ساختاری خارجی کمک بگیرید، ارائه دهنده خدمات درمانی شما ممکن است به شما استفاده از بریس کمر یا گردن را توصیه نماید. استفاده از بریس یک راه امن و غیر تهاجمی برای جلوگیری از مشکلات آینده و یا کمک به بهبود شرایط فعلی است.

 

 

استفاده از بریس به طور گسترده ای پذیرفته شده است. بریس ها ابزار موثری برای درمان اختلالات ستون فقرات هستند. در واقع بیش از ۹۹٪ متخصصان ارتوپدی استفاده از بریس ها را توصیه می نمایند. بیش از ۳۰ نوع بریس برای اختلالات ستون فقرات وجود دارد. در ادامه به بررسی رایج ترین بریس هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم.

 

بریس کمر

حرکت قسمت پایینی ستون فقرات می تواند ترمیم شکستگی ها و یا همجوشی پس از عمل جراحی را به تاخیر بیاندازد. محدود کردن حرکت ستون فقرات باعث بهبود روند ترمیم استخوان در هر دو حالت می شود و معمولا کمر درد و ناراحتی بیمار را کاهش می دهد. برای محدود کردن حرکت در ستون فقرات، معمولا دو نوع بریس کمر استفاده می شود: بریس هاس سفت و سخت و بریس های الاستیکی (کرست).

 

بریس های سخت، بریس هاس پلاستیکی دارای فرم و اندازه بخصوص هستند. با توجه به اینکه بریس هاس سخت کاملا اندازه هستند، می توانند در حدود ۵۰٪ حرکات ستون فقرات را محدود نمایند. شکستگی ها اغلب می توانند با یک برس سخت درمان شوند و این بریس ها همچنین ممکن است بعد از جراحی فیوژن (همجوشی) استفاده شوند. بریس هاس سخت، سنگین و گرم بوده و برای بیماران نسبتا ناراحت کننده هستند. بیمار باید این بریس ها را زمانی که سرپاست بپوشد و زمان خواب ممکن است بریس را در بیاورد.

بریس های الاستیکی گاهی برای محدود کردن حرکات ستون فقرات بعد از عمل جراحی فیوژن کمر توصیه می شوند. بریس با محدود کردن دامنه حرکات به همجوشی مهره ها کمک می کند و اجازه نمی دهد که بیمار به جلو حرکت کند. زمانی که امکان حرکت کمی وجود دارد و به ویژه در مواردی که هیچ دستگاهی برای کمک به ثبات استفاده نمی شود، بریس کمر می تواند در دستیابی به همجوشی استخوان مفید باشد.

افرادی که شغلشان شامل بلند کردن اجسام سنگین می شود نیز گاهی از بریس های الاستیکی استفاده می نمایند. این بریس ها عمدتا با محدود کردن حرکت و به عنوان یادآوری برای استفاده از وضعیت بدنی مناسب هنگام بلند کردن کار می کنند. با استفاده از این بریس های الاستیکی فرد نیاز دارد که در زمان بلند کردم اجسام کمر خود را صاف (بدون خم شدن به جلو) نگه داشته و از عضلات بزرگ پا برای بلند کردن استفاده نماید. در ادامه به بررسی انواع دیگر بریس کمر می پردازیم.

بریس هاس گردنی پس از عمل به دلیل اندازه نسبتا کوچک آن، به خوبی برای جراحی پس از عمل مناسب هستند. میزان جراحی به طور معمول تعیین طول زمانی است که گردنبند پس از عمل جراحی توصیه می شود.

بسیاری از جراحان از بیماران می خواهند که از گردنبند طبی استفاده کنند برای:

  • ۶ هفته پس از همجوشی یک سطحی
  • حداکثر ۱۲ هفته پس از همجوشی چند سطحی

متاسفانه شواهد قطعی در تحقیقات پزشکی وجود ندارد که نشان دهد دقیقا تا چه زمانی استفاده از گردنبند طبی نیاز است و یا اصلا نیازی به استفاده گردنبند طبی است.

با استفاده از تکنیک های تثبیت کننده (مانند پلاک) احتمالا استفاده از گردنبند های طبی برای کنترل درد در دوره اولیه پس از عمل منطقی است (از آنجا که بیشترین ثبات واقعی ستون فقرات از پیوند استخوان و پلاک است).

بریس های تروکانتری معمولا برای درد مفصلی خاجی خاصره ‌ای یا ساکروایلیاک یا شکستگی لگن تجویز می شود. کمربند در اطراف لگن، بین تروکانتری (برامدگی در بالای استخوان ران) و لگن قرار می گیرد. این بریس حدود پنج تا هشت سانتیمتر عرض دارد و در جلوی آن شبیه به کمربند واقعی سگگ وجود دارد.

کمربندهای ساکروایلیاک و لومبوساکرال به تثبیت قسمت پایینی کمر کمک می کنند. این کمربندهای معمولا از پنبه سنگین تقویت شده توسط اقلام سبک وزن ساخته شده است. فشار را می توان از طریق بندهایی در اطراف یا پشت کمربند تنظیم کرد. این کمربندها با عرضی بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر و ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر موجود هستند. کمربند ساکروایلیاک برای جلوگیری از حرکت با قرار دادن نیروی فشاری بر روی مفاصل بین استخوان هیپ و ساکروم (پایه ستون فقرات) استفاده می شود.

 

بریس گردن

بریس های گردن برای ایجاد ثبات در ستون فقرات گردن بعد از جراحی گردن، تروما به گردن یا به عنوان جایگزینی برای عمل جراحی استفاده می شود. بریس های گردن احتمالا معمول ترین نوع بریس نخاعی هستند که شما دیده اید. انواع مختلفی از بریس گردن وجود دارد، از جمله:

 

گردنبند طبی نرم: این بریس قابل انعطاف در اطراف گردن قرار می گیرد. این بریس معمولا پس از استفاده از گردنبند طبی سفت تری به عنوان درمان اصلی استفاده می شود. گردنبند طبی نرم به عنوان یک رابط میان پوشیدن گردنبند و نپوشیدن آن استفاده می شود.

گردنبند طبی فیلادلفیا: گردنبند فیلادلفیا، گردنبندی سفت و محکم تر است که قطعه جلویی و پشتی دارد که در دو طرف با چسب متصل می شوند. این گردنبند معمولا ۲۴ ساعت در روز پوشیده می شود تا زمانی که پزشک شما برداشتن آن را تجویز نماید. این گردنبند برای شرایطی مانند: شکستگی گردنی نسبتا پایدار، جراحی فیوژن گردن یا گرفتگی گردن استفاده می شود. یکی دیگر از انواع مشابه این گردنبند، بریس گردنی میامی است.

 

source: spineorthocenter.com


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *