۲ نوع گانگرن وجود دارد:

گانگرن نوع اول محدود به بافت سالم است و از سطح آن بالا نمی رود. نکته اصلی این است که با عواقب دیگر مرطوب نشود. برای این کار، قوانین بهداشتی و ضد عفونی را دنبال کنید. در گانگرن خشک ، عفونت اغلب ایجاد نمی شود و محصولات تخریب داخل جریان خون جذب نمی شوند. وضعیت عمومی بیمار تقریبا تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

در نتیجه، گانگرن خشک پا خود می تواند به قطع عضو منجر شود. این بسته به شرایط ۶-۲ ماه و شاید بعدا اتفاق خواهد افتاد.

براین اساس، یک بیمار دیابتی با گانگرن خشک پیشرفته، صرف نظر از سطح آن ، می تواند مدت طولانی و با مراقبت مناسب از پا، بدون درمان جراحی زندگی کند.

با گانگرن مرطوب بسیار مشکل است. فوراً در اندام های تحتانی پخش می شود. مربوط به روزها نیست ، بلکه ساعت ها است. اگر عمل را شروع نکنید ، گانگرن در قسمت رو به رشد اندام تأثیر می گذارد.

این امر به زودی (۷-۳ روز ، بسته به بیمار خاص) باعث ایجاد سپسیس و مرگ بیمار می شود. در ابتدا جراحی گانگرن و ترمیم گردش خون آغاز می شود ، باید قسمت کوچکی از پا قطع شود.

چه تعداد از افراد بدون قطع عضو با گانگرن زندگی می کنند؟
چه تعداد از افراد بدون قطع عضو با گانگرن زندگی می کنند؟

۱ – بهبود زخم

برای اینکه این روند سریع تر و موفق تر باشد باید این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

قند خون را حفظ کنید. با بالا رفتن سطح گلوکز ، بهبود بسیار کند می شود و به عفونت مجدد زخم کمک می کند. بیمار باید از رژیم غذایی و توصیه های متخصص برای مصرف داروی کاهش دهنده گلوکز یا قرص انسولین پیروی کند.

عوض کردن روزانه پانسمان و درمان بخیه با محلول های ضد عفونی کننده ، استفاده از پودرهای ضد باکتریایی.

تسکین درد

۲- ورزش درمانی

کشش ماهیچه های ران ، پشت و شکم بسیار مهم است. تمرین های زیادی وجود دارد که بیمار را برای مستقل راه رفتن آماده می کند و  وابستگی آنها به کمک های خارجی را کم می کند.

برخی از تمرینات مؤثر:

روی شکم خوابیدن. پاها را به هم نزدیک کرده و سپس اندام قطع شده را تا حداکثر سطح بالا ببرید و آن را برای چند ثانیه در این سطح نگه دارید.

به پشت خوابیدن. با پای سالم و زانوی خم شده روی زمین استراحت کنید. اندام قطع شده را تا سطح زانو بالا آورده و نگه دارید.

به پهلو خوابیدن. دست قطع شده را با زاویه ۶۰ درجه بلند کنید و در این حالت نگه دارید.

۳- پروتز

در دنیای مدرن بسیاری از پروتزهای پیشرفته تولید شده اند. بعضی اوقات غیرممکن است که حدس بزنید که بیمار پروتز دارد.

مهم است که پروتزهای اندام تحتانی در اسرع وقت پس از قطع عضو شروع شود. هر پروتز با در نظر گرفتن کلیه معیارها به کمک متخصص به صورت جداگانه انتخاب می شود.

توانبخشی یا زندگی بعد از قطع عضو:

با از دست دادن اندام های تحتانی ، بیمار ناتوانی پیدا می کند. اما با کمک توانبخشی نوین ، بیمار کاملاً به زندگی روزمره باز می گردد.

پروتزهای انتخاب شده مناسب امکان بازگرداندن حداکثر عملکرد حرکتی را دارند.

او می تواند کار کند ، به طور مستقل از خود مراقبت کند ، اوقات آزاد خود را به طور فعال بگذراند ، خانواده و فرزند داشته باشد.

برخی از افراد با پروتز حتی در ورزش به سطح بالایی می رسند.

بیمار باید به خود و آینده اعتماد داشته باشد. بنابراین ، تلاش حداکثری برای بهبود و تسلیم نشدن مهم است.

چه تعداد از افراد بدون قطع عضو با گانگرن زندگی می کنند؟
چه تعداد از افراد بدون قطع عضو با گانگرن زندگی می کنند؟

نتیجه:

قطع عضو اندام تحتانی در بیماران دیابتی شایع نیست. این ناشی از پیشرفت عوارض است – سندرم پای دیابتی.

بنابراین بعدا منجر به قطع عضو اندام تحتانی نمی شود ، مهم است که بیماری خود را کنترل کنید. هرچه قند پایین تر باشد ، برای بدن بهتر است.

اما همیشه همه چیز به بیمار بستگی ندارد ، زیرا دیابت غیرقابل پیش بینی است. و اگر قطع عضو برای نجات جان لازم است ، ناامید نشوید. بسیاری از فناوری ها برای فعال کردن مجدد بیمار بدون احساس شکستگی ایجاد شده اند.

احتیاط بسیار زیاد اما لازم: قطع عضو و عواقب آن در دیابت

پیشرفت سریع دیابت با ایجاد برخی از نارسایی ها در عملکرد همه سیستم ها و ارگان ها می تواند صدمات زیادی به سلامتی وارد کند.
جبران خسارت طولانی مدت می تواند منجر به این واقعیت شود که فرد غیر منتظره و غم انگیزترین عواقب را تجربه کند.

به طور کلی ، باید در نظر داشت که می توان از قطع عضو در دیابت جلوگیری کرد ، اما تمام توصیه های متخصص را باید با دقت دنبال کنید.

چرا در صورت ابتلا به دیابت ، اندام تحتانی قطع می شود؟

وقتی یک فرد دیابتی سطح گلیسمی را رعایت نکند ، فرآیندهای برگشت ناپذیری در بدن او رخ می دهد که کار سیستم عصبی و عروقی مهم را مختل می کند و به تدریج ساختار آنها را از بین می برد.

در نتیجه این اثر، سبب خطرناکترین و غم انگیزترین عواقب می شود.

در فرد مبتلا به دیابت ، تمام خراشیدگی ها و زخم ها کندتر بهبود می یابد ، که می تواند باعث گانگرن شود. این آسیب با مرگ تدریجی بافت های آسیب دیده مشخص می شود.

متخصصان باتجربه توانسته اند بسیاری از تکنیک های نوآورانه را برای مقابله با خود دیابت و پیامدهای آن ایجاد کنند. اما گاهی اوقات ممکن است متخصصان برای نجات جان بیمار تصمیم به قطع عضو بگیرند.


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *