حقایق واضح

درباره

درمان با لیزر برای رفع جای زخم باعث کاهش ظاهر زخم ها می شود. این روش از نور درمانی متمرکز برای از بین بردن لایه بیرونی سطح پوست و تحریک تولید سلولهای جدید پوست برای پوشاندن سلولهای آسیب دیده پوست استفاده می کند.

درمان با لیزر برای زخم می تواند ظاهر زگیل ، چین و چروک پوست ، لکه های سنی و زخم ها را کاهش دهد. اما جای زخم را به طور کامل برطرف نمی کند.

آنچه باید درباره درمان زخم ها با لیزر بدانید!

ایمنی

این عمل به بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست نیاز دارد. درمان لیزر برای جای زخم یک روش سرپایی است. این روش فقط باید توسط متخصص پوست انجام شود.عوارض خفیف این روش شامل درد ، تورم ، قرمزی و ادرار موقت است. این اثرات معمولاً طی چند روز از بین می روند.

مراقبت

هیچ خرابی طولانی روی پوست با این روش وجود ندارد. در حدود ۳ تا ۱۰ روز انتظار بهبودی را دارید.

هزینه

هزینه درمان با لیزر برای زخم ها متفاوت است. هزینه ها بسته به اندازه جای زخم و میزان درمان و … تغییر می کند.

اثر

اگرچه جای زخم ها به طور کامل برطرف نمی شود ، اما مطالعات نشان داده اند که لیزر درمانی می تواند ظاهر و ضخامت زخم را به حداقل برساند.

درمان با لیزر برای جای زخم

در لیزر درمانی از پرتوهای متمرکز نور برای درمان نواحی آسیب دیده روی بدن استفاده می شود. این روش می تواند تومورها را از بین ببرد ، بینایی را بهبود بخشد ، ریزش مو را متوقف کند و درد را درمان کند. لیزر درمانی همچنین می تواند ظاهر زخم ها را بهبود بخشد.

درمان با لیزر برای رفع جای زخم یک روش سرپایی است. پزشک شما برای از بین بردن سلولهای آسیب دیده پوستی و کاهش زخمها ، بارها و بارها لیزر را بر روی پوست شما حرکت می دهد.

این روش درمانی شامل درمان:

جای زخم

علائم سوختگی

جای جوش

لکه های تیره ،

لکه های سنی از آنجا که این روش شامل گرما و نور است ، ممکن است پزشک در صورت حساسیت به نور آن را توصیه نکند. برخی از داروهای خاص می توانند باعث ایجاد این نوع حساسیت شوند. حتما با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید کاندیدای خوبی هستید یا خیر.

در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون به دلیل خطر خونریزی ، ممکن است پزشک از درمان با لیزر خودداری کند.

در صورت وجود مشکلات زیر شاید لیزر انجام نشود:

آکنه فعال

زخم های پوستی

پوست تیره

هزینه های لیزر درمانی چقدر است؟

از آنجا که درمان با لیزر برای زخم ها روش های زیبایی و انتخابی است ، ممکن است بیمه شما هزینه را پوشش ندهد.

هزینه درمان بستگی به:

اندازه زخم

تعداد زخم ها

تعداد دفعات درمان های لیزر مورد نیاز شما

به خاطر داشته باشید که برای به دست آوردن نتایج مورد نظر خود ممکن است به بیش از یک درمان لیزر نیاز داشته باشید. هربار که پزشک خود را ملاقات می کنید ، مجبور به پرداخت هزینه خواهید شد.

هیچ مدت زمان طولانی برای استراحت با این روش درمانی وجود ندارد ، بنابراین لازم نیست نگران مرخصی بیش از حد برای کار خود باشید. ممکن است شما بتوانید روز بعد یا طی چند روز به کار خود برگردید.

لیزر چگونه به درمان زخم کمک می کند؟

درمان اسکار با لیزر باعث می شود جای زخم ناپدید نشود. در عوض ، آنها به گونه ای طراحی شده اند که جای زخم کمتری به چشم بیاید.

بدن پس از آسیب دیدگی پوست ، روند ترمیم زخم را آغاز می کند. یک لایه محافظ بر اثر آسیب دیدگی ایجاد می شود تا از آن در برابر میکروب محافظت کند ، سپس سرانجام از بین می رود. با این حال ، بسته به عمق آسیب، اسکار اغلب پس از درمان زخم باقی می ماند.

ممکن است این زخم ها با گذشت زمان محو یا کمرنگ تر شوند. هنگامی که جای زخم دائمی می شود، می توان از لیزر برای از بین بردن لایه بیرونی سطح پوست آسیب دیده استفاده کرد. این روش اساساً باعث بهبود ظاهر پوست  و صاف شدن آن می شود.

از این لیزرها نیز برای درمان رگ های خونی در بافت اسکار و کاهش قرمزی استفاده می شود. آنها همچنین می توانند به سطح پوست نفوذ کنند و رشد سلولهای جدید پوست را تحریک کنند.

آنچه باید درباره درمان زخم ها با لیزر بدانید!

روش های درمانی لیزر برای بهبود زخم

در طول مشاوره ، پزشک بهترین روش را برای بهبود جای زخم درنظر می گیرد. گزینه ها ممکن است موارد زیر را شامل شود:

لیزر resurfacing

این نوع درمان باعث بهبود ظاهر زخم ها ، زگیل ها و چین و چروک می شود. Resurfacing لایه بیرونی پوست را از بین می برد و سلول های پوستی را که در سطح آسیب دیده اند درمان می کند. پزشک شما ممکن است از لیزر دی اکسید کربن (CO2) برای جای زخم های عمیق تر یا لیزر اربیوم برای زخم های سطحی استفاده کند.

لیزر برای از بین بردن سلول های رنگی تیره به لایه ای عمیق تر از سطح پوست نفوذ می کند. این روش همچنین تولید کلاژن و تجدید سلولهای پوستی را تحریک می کند ، که می تواند باعث شود جای زخم های شما کمتر دیده شود.

لیزرهای حرارتی مادون قرمز به لایه داخلی پوست نفوذ می کنند. این امر باعث تولید کلاژن و نوسازی سلولهای آسیب دیده پوستی می شود.

درمان با لیزر برای درمان جای زخم از روشهای درمانی سرپایی است ، اگرچه طول مراحل متفاوت است. در طول درمان ممکن است کمی ناراحتی خفیف داشته باشید. پزشک شما برای بی حس کردن ناحیه از بی حسی موضعی استفاده می کند تا احساس درد نکنید. در صورت درمان زخم بزرگ می توانید آرام بخش درخواست کنید.

آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

از آنجا که در این روش از نور و گرما برای درمان سلولهای آسیب دیده پوست استفاده می شود ، ممکن است عوارض جانبی از قبیل:

جای زخم

ورم

خارش

قرمزی

خون ریزی

درد

عوارض جانبی خفیف باید طی چند روز بهبود یابد. در صورت بروز علائم عفونت مانند افزایش قرمزی یا درد شدید به پزشک مراجعه کنید. علائم دیگر عفونت پوستی شامل ایجاد آبسه یا چرک در نزدیکی محل عمل است.

بعد از درمان با لیزر برای جای زخم چه انتظاری باید داشت؟

زمان بهبودی متفاوت است ، اما ممکن است ۳ تا ۱۰ روز طول بکشد تا پوست شما بهبود یابد. پزشک شما بلافاصله پس از درمان دستورالعمل مراقبت را ارائه می دهد. این موارد شامل موارد زیر است:

به مدت چهار تا شش هفته بعد از عمل از نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

برای کاهش تورم یک بسته سرد یا پارچه مرطوب روی آن بگذارید.

در صورت لزوم داروهای بدون نسخه ضد درد مصرف کنید.

روزانه مرطوب کننده بمالید.

ممکن است لازم باشد چند روز از آرایش خودداری کنید.

درمان با لیزر درمانی ماندگار است ، اگرچه ممکن است نتایج دائمی نباشد و در آینده به درمان های مکرر احتیاج پیدا کنید.

نتایج همیشه سریع نیستند. ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا متوجه تفاوت شوید.

درمان با لیزر برای درمان اسکار

ممکن است لازم باشد قبل از شروع درمان ، کارهای زیر را انجام دهید:حداقل دو هفته قبل از درمان سیگار کشیدن را متوقف کنید.

آسپرین ، مکمل یا داروهایی مصرف نکنید که می توانند روند بهبودی را کند کنند.

دو تا چهار هفته قبل از عمل از محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول یا اسید گلیکولیک استفاده نکنید.

ضد آفتاب بزنید. از قرار گرفتن در معرض آفتاب قبل از عمل خودداری کنید.


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *