بررسی روابط بین ویتامین D، دیابت و درمان زخم

محصولات لبنی مانند شیر و ماست غنی از ویتامین D هستند و ممکن است درمان زخم را بهبود بخشند.

ویتامین D برای بدن لازم است. ویتامین دی نه تنها از ساختار مناسب استخوان پشتیبانی می کند، بلکه به بدن کمک می کند که مواد معدنی دیگر مانند کلسیم را برای توسعه بافت ها و سیستم ایمنی سالم تنظیم کند. این فعالیت ها، برای فرایند بهبود زخم ضروری هستند، اما همچنین نقش حیاتی در عملکرد متابولیک بدن را دارند.

 

بررسی روابط بین ویتامین D، دیابت و درمان زخم

 

بررسی روابط منحصر به فرد بین ویتامین D، دیابت و درمان زخم

کمبود ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

محققان اخیرا ارتباط قوی بین ویتامین D و دیابت را کشف کرده اند. طبق مطالعات منتشر شده در مجله غدد درون ریز و متابولیسم، افرادی که مقادیر کم ویتامین D در بدنشان دارند بیشتر احتمال دارد که مشکلات متابولیکی داشته باشند.

این یافته ها از تجزیه و تحلیل دو مطالعه انجام شد، یکی از آنها شامل ۱۱۸ شرکت کننده از شاخص های مختلف توده بدن بود و دیگری شامل ۳۰ شرکت کننده چاق بود که همه آنها را به دسته های دیابتی، پیش دیابتی و غیر دیابتی تقسیم کردند. محققان حالت های ژن گیرنده ویتامین D را در بافت چربی شرکت کنندگان بررسی کردند و دریافتند که سطح پایین ویتامین D در افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت وجود دارد.

 

ویتامین D برای بهبود زخم مهم است

همانطور که کمبود ویتامین D به دیابت مرتبط است، کافی بودن این ویتامین برای کاهش خطر ابتلا به زخم های پای دیابتی ضروری است. با این حال، ویتامین D بر روی زخم ها به روش های دیگری نیز اثر می گذارد.

مجله Advances in Skin & Wound Care بر اهمیت این عنصر برای ویژگی جذب سریع اش تأکید کرده است. هنگامی که فردی دچار زخم می شود، نیاز به مقدار بالایی از ویتامین D دارد، زیرا باعث تقویت عملکرد ایمنی بدن برای از بین بردن باکتری هایی می شود که می توانند به عفونت زخم منجر شوند.

 

ویتامین D بیشتری را به رژیم خود اضافه کنید

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب احتمالا بهترین راه شناخته شده برای به دست آوردن ویتامین D است، اما به یاد داشته باشید که طبق گفته موسسه ملی بهداشت، اشعه بیش از حد به نور خورشید ممکن است منجر به اسکارهای تیره تر و قابل توجه تر شود.

راه اصلی افزایش سطح ویتامین D از طریق رژیم غذایی شماست، مانند مصرف بیشتر این غذاها:

  • ماهی، مرغ و سایر فراورده های گوشتی کم چرب
  • شیر غنی شده با ویتامین D
  • شیر سویا
  • قارچ
  • ماست
  • داروهای مکمل

اگر برای افزایش ویتامین D خود را از طریق رژیم غذایی مشکل دارید، با پزشک خود در مورد منابع دیگر صحبت کنید تا به مبارزه با دیابت و درمان مناسب زخم کمک کنید.

 

source: advancedtissue.com

برخی از خدمات کلینیک زخم پلاس، کلینیک درمان زخم :


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *