هنگامی که دیوید چو به اواسط دهه ۶۰ رسید، متوجه شد که او در تمام طول روز احساس خستگی می کند. بنابراین او به دکترش مراجعه کرد و بعد از یک آزمایش خون، متوجه شد که او دچار دیابت است.

مادر چو هم به این بیماری مبتلا بود. چو می گوید: “من از حرص و طمع انگیزه گرفتم. حرص و طمع برای حفظ کیفیت زندگی بهتر. ترس از عواقب دیابت همچون کوری، دیالیز کلیه، قطع عضو و یا غیره باعث شد که من این بیماری را تحت کنترل نگه دارم.”

او با ایجاد یک شیوه زندگی کامل، از جمله تغییرات در رژیم غذایی و عادت های ورزشی این بیماری را کنترل کرد، وگرنه او هم مثل مادرش باید دارو مصرف می کرد.

کارشناسان می گویند که نوع رویکرد وسیع بهترین گزینه برای مدیریت کردن دیابت است. برنامه های مراقبت تمام جنبه های زندگی یک فرد را بررسی می کند تا ببیند موثر ترین روش برای کنترل کردن دیابت چیست.

مارگارت پاورز، رئیس مراقبت های بهداشتی و آموزش برای انجمن دیابت آمریکا می گوید: “ما به کل سیستم نگاه می کنیم و یک رویکرد جامع را دنبال می کنیم.”

پاورز می گوید: “90 درصد از عوامل مراقبت از دیابت، مدیریت کردن خود فرد است.” این بیمار است که باید داروهای خود را مصرف کند، قند خون خود را چک کنند، غذای مناسب انتخاب کند و تصمیم بگیرند چه زمانی ورزش کنند.”

پاورز می گوید در کنار دارو دو بخش در زندگی وجود دارد که همه افراد مبتلا به دیابت باید آن را رعایت کنند: تغذیه و ورزش.

رژیم غذایی حیاتی است
غذایی که می خورید اهمیت بسیاری دارد زیرا خوردن آن به هر بخش دیگری از مراقبت های دیابت کمک می کند.

به گفته Powers، دارو و رژیم غذایی شما باید هماهنگ باشند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد انسولین را برای کاهش قند خون خود می گیرند. اما اگر آنها در زمان مناسب غذا نخورند، سطح قند خون آنها می تواند خطرناک باشد. یک رژیم غذایی متعادل می تواند نیاز به مصرف داروها را تاخیر دهد.

این کار را انجام دهید
چو همیشه یک بزرگسال فعال بود. او دوست داشت بسکتبال بازی کند و پیاده روی کند. اما تشخیص دیابت به او انگیزه داد تا برنامه خود را بیشتر ساختار دهد. او هر روز صبح به آرامی پیاده روی می کرد، او حتی در یک باشگاه ورزشی هم ثبت نام کرد.

ورزش کلید درمان است زیرا می تواند تاثیر مستقیمی بر بیماری شما داشته باشد. برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، فعالیت ورزشی می تواند نیاز به دارو را کنار بگذارد. پاورز می گوید که مردم می توانند با کاهش ۷ تا ۱۰ درصد از وزن خود این بیماری را بهبود بخشند.

رویکرد ۳۶۰ درجه
در حالی که دارو، رژیم غذایی و ورزش پایه و اساس مدیریت دیابت است، شما همچنین می توانید راه های دیگری برای حفظ سلامت خود داشته باشید:

مراقبت از پوست
یک سوم افراد مبتلا به دیابت عفونت و خارش را تجربه می کنند. پوست خود را تمیز و خشک کنید، اگر تغییراتی را در پوست خود مشاهده کردید، با پزشک خود صحبت کنید.

مراقبت از چشم 
این بیماری همچنین باعث ایجاد مشکلات دید مانند گلوکوم و آب مروارید می شود. برای محافظت از دید خود عینک آفتابی را در خارج از منزل، و به طور منظم به چشمان خود بزنید.

مراقبت از پا
قند خون بالا می تواند به اعصاب در پاها آسیب برساند و باعث ایجاد زخم های پا و جریان خون ضعیف شود. هر روز پاهای خود را چک کنید و در مورد هر مشکلی دقت کنید.

مراقبت از فشار
اضطراب می تواند قند خون شما را افزایش دهد. بنابراین سعی کنید راههایی را پیدا کنید که تا آنجا که ممکن است آرام باشید. مدتی استراحت کنید و چیزهایی را که لذت می برید انجام دهید.


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *