آموزش بیماران جهت مراقبت از زخم پای دیابتی

بریدگی های جزئی و خراشیدگی ها می توانند به راحتی زخم های مزمن را در بیماران مبتلا به دیابت ایجاد کنند. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از بیماران مبتلا به دیابت، نوروپاتی دارند، که پاها را بی حس می کند. نوروپاتی تشخیص زخم و خراشیدگی بلافاصله بعد از ایجادشان را دشوار می نماید. این دلیل اهمیت و لزوم آموزش بیماران در مورد سلامت پا و نحوه درست مراقبت از زخم برای پیشگیری از عوارض بیشتر است.

 

آموزش بیماران جهت مراقبت از زخم پای دیابتی

 

توصیه های لازم برای مراقبت از زخم های دیابتی

بیماران مبتلا به دیابت باید هر روز باید پای خود را برای هر گونه برش، خراشیدگی یا زخم بررسی کنند. هنگامی که این زخم های پا رشد می کنند، حدود ۸۰ درصد از آنها باعث قطع عضو می شوند. بنابراین، متخصصان زخم باید بر این نکته تأکید کنند که بیمارانی که متوجه هر گونه نشانه زخم می شوند، به جای اینکه پوست مرده را جدا کنند یا سعی در درمان های خانگی داشته باشند به متخصص زخم مراجعه کنند. همانطور که این زخم های جزئی بسیار جدی تر از آنچه تصور می شود هستند، بیماران در معرض آسیب رساندن به رگ های خونی یا عفونی شدن زخم هستند.

هنگام تجویز دستگاه های کم کننده فشار مانند قالب ها یا صندل های درمانی، پزشکان باید بر اهمیت استفاده از آنها تأکید کنند. اگر بیمار به طور جدی دستورالعمل های متخصص را دنبال نکند، می تواند به طور بالقوه روند بهبودی را کاهش دهد و یا باعث ایجاد عوارض جدی شود. قبل از اینکه بیمار کلینیک زخم را ترک کند، پزشکان باید اطمینان یابند که آنها برنامه درمانی خود را درک می کنند، از جمله نحوه تعویض پانسمان یا بانداژ زخم. اگر زخم مزمن باشد، درمان های جایگزین مانند درمان اکسیژن با فشار بالا یا وکیوم تراپی را پیشنهاد دهید تا اطمینان حاصل کنید که بیماران به طور کامل از تمام گزینه های موجود برای آنها مطلع شده اند. وقتی که آنها گزینه های دیگر را درک می کنند، احساس دلگرمی بیشتری نسبت به تصمیم گیری روش درمان و انجام آن می کنند.

 

آموزش بیماران جهت مراقبت از زخم پای دیابتی

 

آموزش بیماران

توصیه می شود که سؤالاتی از بیماران درباره سلامت پایشان پرسیده شود، که می تواند در مورد مدیریت زخم ها قبل از اینکه آنها رخ دهد کمک شایانی کنند، مانند:

  • آخرین باری که آزمایش پای کامل انجام داده اید چه زمانی بوده است؟
  • آیا می دانید که چطور دیابت با سلامت پا ارتباط دارد؟
  • آیا کفش های راحت با اندازه مناسب می پوشید؟
  • آیا می دانید هنگام چک کردن روزانه ی پاهای خود دنبال چه چیزی باشید؟

هدف این است که متخصصان به اندازه کافی راجع به سلامت پا و نحوه جلوگیری از زخم های شدید، به ویژه زخم های پا به بیماران آگاهی بدهند. هنگامی که آنها از ریسک بالای عوارض خود آگاهی دارند، بیماران مبتلا به دیابت در مورد مدیریت و پیشگیری از زخم بیشتر فعالیت می کنند.

 

source: advancedtissue.com

برخی از خدمات کلینیک زخم پلاس، کلینیک درمان زخم :


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *