بسیاری از افراد گمان می کنند که دیابت فقط برای بزرگسالان اتفاق می افتد، در حالیکه متاسفانه این بیماری در میان کودکان هم رواج یافته است. برای اینکه این بیماری عوارض خطرناکی نداشته باشد باید این بیماری زود تشخیص داده شود. سعی کنید قبل از اینکه این بیماری به تزریق انسولین برسد این بیماری را کنترل کنید و با مدیریت صحیح عوارض آن را کاهش دهید. غذای کودک می تواند سطح قند خون را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است در تغذیه کودک خود دقت داشته باشید و مراقب سطح قند خون او باشید. برای این کار به موارد زیر توجه کنید:

فعالیت ورزشی را ادامه دهید
فعال بودن – چه در حیاط و چه در تیم محلی – بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم برای همه بچه ها است. ورزش می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد و این بسیار عالی است. سطح قند خون کودک را قبل و بعد از انجام تمرینات ورزشی بررسی کنید.

آمادگی داشته باشید
اگر قند خون فرزند شما بیش از حد بالا باشد، نیاز به نوشیدن آب، انسولین یا ورزش دارد.

اما اگر قند خون آنها خیلی پایین باشد، او به آب میوه، آب نبات و یا قرص های گلوکز نیاز دارد.

کودک شما باید همیشه یک جعبه همراه خود داشته باشد. این جعبه باید شامل انسولین و سوزن، شماره تماس، باتری های اضافی برای پمپ، نوارهای آزمایش و یک منبع گلوکز (مانند قرص های گلوکز) باشد.

او همیشه باید یک شناسه پزشکی همراه خود داشته باشد تا افراد بدانند که او دیابت نوع ۱ دارد.

مراقب باشید
به مردم درباره دیابت فرزند خود بگویید. شما همیشه نمی توانید با فرزند خود باشید مدرسان مدرسه، مربیان، پرستاران و همسایگان باید مطلع باشند. اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند در موارد اورژانسی چه کاری انجام دهند و مطمئن شوید که آنها می توانند جعبه اضطراری را پیدا کنند.

حمایت عاطفی
اگر کودک شما دچار دیابت باشد باید در تمام اوقات سطح قند خون او تحت نظارت باشد. در کنار سطح قند خون، باید توجه خود را به احساسات فرزندتان نیز جلب کنید. گاهی اوقات ممکن است فرزند شما احساس نگرانی، غرور و حتی افسردگی کند. پیدا کردن یک متخصص بهداشت روان در بسیاری از موارد به خانواده ها کمک می کند.

رشد با دیابت
همانطور که فرزند شما بزرگتر می شود، ممکن است متوجه تغییرات او شوید. هورمون ها و بلوغ می تواند بر دیابت تاثیر داشته باشد. با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید سطح قند خون فرزندتان را در همان سطح نگه دارید. همانطور که فرزند شما بزرگتر می شود، او یاد می گیرد دیابت خود را مدیریت کند.

نوجوان خود را مسئول تربیت کنید
هنگامی که فرزند شما رانندگی می کند، او باید مسئولیت های خود را در زمینه رانندگی بپذیرد. او باید قبل از رانندگی اطمینان حاصل کند که سطح قند خون او نرمال است. او باید هر بار سطح قند خون خود را چک کند و اطمینان حاصل کند که جعبه همراه اوست. نوجوان شما همچنین باید بداند که الکل می تواند اثرات خطرناکی در سطح گلوکز داشته باشد.


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *