درمان تاول های دیابتی + عکس تاول پا

اگر دچار دیابت هستید و ظهور خود به خود تاول روی پوستتان را تجربه می کنید، ممکن است این تاول ها، تاول دیابتی باشند. اگرچه ممکن است در صورت ابتلا به تاول، علائم هشدار دهنده باشد، اما بدون درد، رنج و عارضه هستند و به طور طبیعی بدون برجا گذاشتن اسکار درمان می شوند.

 

درمان تاول های دیابتی + عکس تاول پا

 

تعدادی از بیماری های پوستی با دیابت همراه است. تاول های دیابتی نسبتا نادر هستند. یک مقاله در مجله بین المللی دیابت در کشورهای در حال توسعه یادآور می شود که در ایالات متحده، این اختلال تنها در ۰.۵ درصد افراد مبتلا به دیابت رخ می دهد. تاول های دیابتی دو برابر بیشتر از مردان در مقایسه با زنان دیده می شود.

تاول دیابتی یک عارضه غیر طبیعی پوستی به دلیل دیابت است. تاول ها می توانند به صورت خود به خود در بیماران دیابتی ظاهر شوند. اکثر بیماران دارای عوارض پیش از آن مانند نفروپاتی و نوروپاتی هستند. این وضعیت عموما خود درمان می شود و تشخیص اغلب به صورت بالینی انجام شده و ظاهر بدون درد، تاول های ناراحت کننده و ناخوشایند روی پوستی که با حرارت صدمه ندیده، نشان از این بیماری دارند.

 

مشاوره زخم دیابتی، مشاوره زخم بستر

ظاهر تاول های دیابتی

تاول های دیابتی اغلب در پاها و انگشتان و به ندرت روی دست ها ظاهر می شود. تاول های دیابتی می تواند به بزرگی ۶ اینچ باشند، گرچه معمولا کوچکتر هستند. آنها اغلب شبیه به تاول هایی هستند که در هنگام سوختگی اتفاق می افتند، فقط بدون درد. تاول های دیابتی به ندرت تکی هستند .آن ها معمولا دوتایی و یا به صورت دسته ای بروز می کنند. پوست اطراف تاول ها ها معمولا قرمز یا متورم نیست. در صورتی که این چنین  است، به سرعت به دکتر خود مراجعه کنید. تاول های دیابتی دارای مایع روشن و استریل هستند و معمولا خارش دارند.

 

درمان تاول های دیابتی + عکس تاول پا درمان تاول های دیابتی + عکس تاول پا درمان تاول های دیابتی + عکس تاول پا

 

درمان تاول های دیابتی

با توجه به خطر ابتلا به عفونت و زخم در هنگام ابتلا به دیابت، شما ممکن است بخواهید یک متخصص پوست برای جلوگیری از مشکلات جدی پوستی ببینید. بر اساس یک مقاله درکلینیک دیابت، تاول های دیابتی معمولا در دو تا پنج هفته بدون مداخله بهبود می یابند.

مایع درون تاول استریل است. برای جلوگیری از عفونت، نباید خودتان تاول را سوراخ کنید، هرچند اگر ضایعه بزرگ باشد، پزشک ممکن است بخواهد مایع را تخلیه کند. این امر باعث می شود پوست به عنوان عاملی برای جلوگیری از زخم بدون صدمه باقی مانده و اگر تاول به خودی خود تخلیه شود امکان عفونت بسیار کم است.

ممکن است تاول ها با استفاده از کرم آنتی بیوتیک یا پماد و باندینگ برای محافظت از آسیب بیشتر درمان شوند. اگر خارش شدید باشد، پزشک ممکن است یک کرم استروئید تجویز کند.

در نهایت، تحت کنترل نگه داشتن سطح قند خون مهم ترین گام برای جلوگیری از تاول دیابتی و یا سرعت بخشیدن بهبود آن در صورت مبتلا بودن است.

 

علل تاول های دیابتی

علت تاول های دیابتی ناشناخته است. بسیاری از ضایعات بدون آسیب شناخته می شود. پوشیدن کفش های نامناسب می تواند باعث ایجاد تاول شود. عفونت قارچی کاندیدا آلبیکنس یکی دیگر از علل شایع بروز تاول در افراد مبتلا به دیابت است.

اگر میزان قند خون شما به خوبی کنترل نشود، بیشتر احتمال دارد که دچار تاول های دیابتی شوید. افرادی که مبتلا به نوروپاتی دیابتی، آسیب عصبی ای که حساسیت به درد را کاهش می دهد، هستند بیشتر در معرض ابتلا به تاول دیابتی هستند. همچنین تصور می شود که بیماری شریانی محیطی نیز در این باره نقشی داشته باشد.

 

چگونه از بروز تاول دیابتی پیشگیری کنیم

اگر دچار دیابت هستید، مهم است که در مورد وضعیت پوست خود گوش بزنگ باشید. اگر مبتلا به نوروپاتی هستید، ممکن است متوجه جراحات و تاول های روی پوست خود نشوید. گام هایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بروز تاول ها و عفونت های ثانویه در هنگام ضایعات داشته باشید:

  • هر روز پاها را کاملا بررسی کنید.
  • همیشه کفش و جوراب بپوشید تا پاهای خود را از آسیب محافظت کنید.
  • کفش هایی بپوشید که زیاد تنگ نیستند.
  • کفش های نو را به آرامی بپوشید.
  • هنگام استفاده از قیچی، ابزار دست و تجهیزات باغبانی که می تواند موجب ایجاد تاول شود، از دستکش استفاده کنید.
  • نور فرابنفش در بعضی افراد سبب بروز تاول می شود. از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید.

چه وقت باید به کلینیک زخم مراجعه کنید

اگر تاول ها در حال افزایش هستند با پزشک خود مشورت کنید. اکثر تاول ها خود به خود بهبود می یابند، اما خطر عفونت ثانویه وجود دارد. علائم زیر نیاز مراجعه سریع به پزشک دارند:

  • قرمزی در اطراف تاول
  • ورم
  • احساس حرارت از ضایعه
  • درد
  • تب که همراه علائم بالا است

 

source: healthline.com

برخی از خدمات کلینیک زخم پلاس، مرکز درمان زخم:

 


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *