درد پاشنه دیابتی:

برای  دیابتی ها به دلیل نقض گردش خون در اندام تحتانی ، افزایش حساسیت به عفونت های قارچی و باکتری ها یک مشخصه است. هنگام راه رفتن و دویدن ، پا می تواند بارهای زیادی  را تحمل کند ، اما از آنجا که از طریق آن رگ های خونی عبور می کند ، در برابر انواع  زخم حساس است.   پیچیدگی درمان این بیماری در این واقعیت نهفته است که آسیب عصبی ، که مشخصه نوروپاتی است ، با اجازه ندادن آن در تشخیص زخم ها و ترک های پوستی در مرحله اولیه ، باعث کاهش حساسیت به درد می شود. گرفتگی می تواند در شب ناراحت کننده باشد، پوست خشک می شود و باعث پوسته پوسته شدن می شود. بی حسی دوره ای و سوزن سوزن شدن اندام های تحتانی نیز یک مشخصه است. معمولا پای یک بیمار دیابتی سالم به نظر می رسد ، اما تاثیر روی پاشنه ها باعث ناراحتی بیمار می شود.

علت ترک خوردگی پاشنه ها در دیابت

درد پاشنه دیابتی: علل ، علائم و درمان

  • سطح قند را برای مدت طولانی در تعادل نگه می دارد
  • تولید انسولین پانکراس را بازیابی می کند

دیابت عواقب خطرناکی دارد که می تواند منجر به یک دوره بیماری کنترل نشده شود. علاوه بر این ، بسیاری از عوارض بدون متوجه شدن پیشرفت می کند که بعداً منجر به ناتوانی یا مرگ می شود.

پیامد شایع دیابت خارش و مشکلات پوستی با خشکی ، رنگدانه و سایر علائم است. یکی دیگر از عوارض شایع نوروپاتی است که با درد شدید پاشنه پا همراه است.

در ابتدا ، چنین شرایطی در عمل نمی تواند دیابت را مختل کند ، اما گاهی اوقات می تواند باعث ناراحتی شود. اما بعداً ، علائم شدیدتر می شوند ، که به طور قابل توجهی کیفیت زندگی بیمار را مختل می کند و مانع از حرکت طبیعی آنها می شود.

درد و ترک در پاشنه دیابتی:

در بیماران دیابتی ، هنگامی که آسیب عصبی در طول نوروپاتی رخ می دهد ، حساسیت به درد کاهش می یابد. بنابراین ، ترک ها و زخم ها در مرحله ابتدایی عملاً باعث ناراحتی نمی شوند.

اما در شب ، بیمار گاهی اوقات از گرفتگی اذیت شده و پوست روی پاها متورم و خشک می شود. سوزن سوزن شدن و بی حسی در اندام ها نیز به صورت دوره ای اتفاق می افتد

نکته قابل توجه این است که پا ممکن است ظاهراً سالم باشد اما درد در پاشنه پا گاهی اوقات بیمار را آزار می دهد. وجود ترک در کفش پاشنه بلند اغلب به اختلالات متابولیکی که در دیابت رخ می دهد اشاره می کند. همچنین ممکن است بیمار دچار سندرم پای دیابتی شود ، که می تواند باعث قطع عضو در اندام شود. با این حال ، علائم چنین عارضه همیشه شخص را نگران نمی کند ، زیرا حتی در افراد سالم یافت می شود.

 جلوگیری از بروز مشکلات پاشنه در دیابت:

برای پیشگیری  از نوروپاتی و عوارض دیگر دیابت، لازم است نه تنها درمان محلی ، بلکه کلی انجام شود. برای این منظور ، رعایت اصول رژیم درمانی برای دیابت و ورزش و مهم تر از همه ، نظارت بر میزان قند در جریان خون در فواصل منظم است.

همچنین ، مهم است که قوانین بهداشتی را فراموش نکنید تا درد پاشنه دیابتی شدیدتر نشود. بنابراین ، شما باید هر روز پا را با آب ولرم و صابون بشویید و سپس پاهای خود را به خصوص بین انگشتان پا را با دقت خشک کنید.

علاوه بر این ، باید به انتخاب کفش دقت کنید . افراد دیابتی که مشکل پا دارند ، باید کفش یا صندل راحت بپوشند.

در نتیجه ، پوست ضخیم می شود ، ترک ایجاد می شود و بیماری های مختلف پا می تواند ایجاد شود.

پاشنه پا را باید از پوست اضافی تمیز کرد. در صورت وجود خار پاشنه ، کورتیکواستروئیدهای موضعی و ماساژ توصیه می شود. همچنین یک روش موثر برای درمان ، فیزیوتراپی برای دیابت است و در موارد پیشرفته ، عمل جراحی انجام می شود.

با این حال ، برای اینکه از درد پاشنه پا ناراحت نشوید، افراد دیابتی باید وزن خود را عادی کنند ، که یکباره چندین مشکل را برطرف می کند.  اولا و دوما باعث فعال کردن بازسازی بافت می شود، ثالثاً ، با فعال شدن گردش خون در اندام ، می توان سطح گلیسمی را عادی کرد.

علت ترک خوردگی پاشنه ها در دیابت

چرا بریدگی ها و زخم ها برای این بیماری بسیار خطرناک هستند؟

دیابت با افزایش قند خون همراه است، بنابراین وضعیت عروق کوچک بدتر می شود. با گذشت زمان ، می تواند منجر به گردش خون ضعیف در اندام تحتانی شود. در این حالت ، ممکن است زخم های مزمن ایجاد شود ، اگر درمان مناسب به موقع برنامه ریزی نشده باشد یا اشتباه باشد ، ممکن است گانگرن ایجاد شود و باعث قطع عضو شود.

دیابت اغلب عارضه ای مانند نوروپاتی دیابتی ایجاد می کند. در این حالت ، بهبود نیافتن زخم مزمن و بربدگی ها مشاهده می شود. این بیماری باعث ایجاد تغییرات پاتولوژیک در انتهای عصب می شود و در نتیجه اندام تحتانی بیشترین آسیب را دارند. در جاهایی که به انتهای عصب آسیب می زند ، پوست خشک می شود و این نشان می دهد که زخم یا بریدگی در این ناحیه بدتر می شود. علاوه بر این ، عفونتی که به بدن نفوذ می کند ایجاد ترک در پوست خشک را آسان تر می کند. بدتر از همه ، اگر فردی که دارای اختلال گردش خون است ، نسبت به درد بی حس شود ، ممکن است متوجه سوختگی یا خراشیدگی نشود و در نتیجه ، زمان از دست می رود و هیچ کاری نمی توان انجام داد.

زخم چرکی که مدت زیادی بهبود نمی یابد حتی می تواند به دلیل صدمه جزئی به بدن دیابتی، پا ، سوختگی ، کالوس یا خراش ایجاد شود. اگر عفونت وارد زخم شود ، این یک مشکل اساسی برای بیمار خواهد بود. بنابراین ، شما باید مرتباً وضعیت پوست خود را کنترل کنید و اندام ها و سایر نقاط را برای زخم ها یا کالوس ها با دقت بررسی کنید. اگر حتی کوچکترین نقایص نیز رخ دهد ، باید فوراً از متخصص کمک بگیرید.

Source: www.diabetesstressrelief.com


شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره زخم و رزرو نوبت از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح الی ۷ شب با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۹۴۹۲۲ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زخم پلاس: تهران، جنت آباد، خیابان شهید کبیری طامه (شاهین شمالی)، تقاطع خیابان بهار و امام حسین (ع)، بیمارستان فوق تخصصی عرفان نیایش، طبقه MZ، کلینیک تخصصی زخم و استومی


کلینیک زخم پلاسمشاهده نوشته ها

Avatar for کلینیک زخم پلاس

کلینیک زخم پلاس، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین درمانگران زخم کشور و اولین مولف درسنامه روش‌های نوین درمان زخم، در صورت نیاز، همواره مشتاق کمک به شما عزیزان گرامی است.

۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *